Provedite jedan dan s autolakirerom

02 October 2019


Provedite jedan dan s autolakirerom

DEČKO IZ SIGETA U SERVISU U DUMOVCU BRINE SE DA AUTOMOBILI IZAĐU KAO NOVI. ON JE TAJ KOJI IM DAJE SJAJ!


Maska na glavi i - pištolj u ruci. Nije provalnik u automobil, već čovjek koji će mu dati novi sjaj. Vratiti ga u stanje kakvo je bilo kad ga je kupac kupio. Proveli smo dan u servisu s autolakirerom.
- Moraš imati mirnu ruku. I osjećaj za špricanje boje, a to dobiješ s vremenom - priča Leon Pali (21), autolakirer u AutoZubak servisu u Dumovcu.
- Najvažnije je da boja ne curi. A možeš je staviti i premalo. Ima tu itekako finesa, no vrijeme ti je saveznik. Što duže radiš, ruka je preciznija - govori.


U servisu je među najmlađima, a posao lakirera ovdje rade Darko, Zagi, Deda, Štef, Danijel i - on. Kavu dečki popiju ujutro do osam sati, a zatim svaki kreće na svoj dio posla. Leona je ujutro dočekala Škoda Octavia, kojoj je trebalo lakirati haubu, prednji branik, blatobran i vrata.
- Prvo brusim ono što moram kitati. Pa dok ne popravim. Zatim zaštitim auto pa dodajem filer. I gotov sam s tim vozilom do gableca. Taj će auto morati odstajati tu do sutra, a onda ću ga ujutro dovršiti. Prvo izbrusiti filer, očistiti ga cijelog od prašine pa tek onda u komoru i - špricu u ruke, na lakiranje. Meni je najljepši dio posla baš to, farbanje. Kreneš s jedne strane na drugu i lagano spajaš. Lakirao sam ja čak i autobuse - smije se.




Koliko boje treba za vrata?
- Tri decilitra. Za krov najviše šest decilitara, za blatobrane oko dva decilitra. Naravno, ako je auto srednje veličine. U prosjeku, za cijelu automobil treba litra i pol do dvije litre boje. Boje automobila s kojima najčešće radi su, kaže, standardne - crna, bijela i srebrna. A roza?
- Eto, rozi automobil još nikad nisam imao u komori. Ali, drugi dečki jesu. Doći će i on, mlad sam. Nego, nisu svi iste boje, a najzahtjevnija koji pamtim je perla metalik, svijetloplava koju ima Audi Q3. Tu se i najmanjatočkica, ako pogriješiš, vidi. To je izazov - smije se.
Prvi auto koji je lakirao bio je - tatina Opel Vectra.
- Tata Štef išao je na tehnički pregled, a njegova bijela Vectra nije bila u idealnom stanju. No, kad sam je sredio, prošla je iz prve. Bio sam tad klinac, učenik srednje škole, a školovao sam se za lakirera u Novom Zagrebu. Štoviše, kako je to deficitarno zanimanje, dobivao sam i stipendiju od Grada Zagreba pa sam već s 14 godina zarađivao. Prvu lovu odnio sam mami Heleni, a tako je ostalo i danas. Pomažem svojima, a kome ću? - pita se Leon.


A tko doma farba jaja za Uskrs?
- Ipak mama... Ove boje s kojima ja ovdje radim, nisu jestive. A i veli ona, da će ona bolje to napraviti...
Leon vozi - ne Seat Leon, već - Škodu Fabiju. Tu je u Dumovcu, na parkiralištu, ali... Trebala bi i ona na lakiranje.
- Nedavno sam izgulio zadnji branik u garaži. Je, istina, lakirer sam, ali kako kod vodoinstalatera voda doma curi, tako i kod nas lakirera - auto ima ogrebotine. Doći će i on na red - smije se...


A što kolege kažu o Leonu?

Vrijedan kao pčelica. Dejana Nikolić, Administrator u diviziji Neostar vozila

Leon je jedan ambiciozan mladić. Uvijek je tu kada treba nekome pomoći. Tomo Hadžić, Referent prijema i otpreme vozila

Leon je mlada nada Dumovec Neostar tima! Vedran Jelčić, Voditelj pripreme Neostar vozila

S Leonom Dumovec nije dosadno mjesto. Marko Matanić, Servisni savjetnik Neostar